- Nieuwe collega toevoegen
- Contact informatie bewerken
- Nieuwe locatie toevoegen aan een collega
- Een contactpersoon van functie wijzigen
Navigeer in de linker kolom naar "Contacten" en klik rechts boven op de blauwe knop "+ Nieuw".
![Nieuwe contactpersoon](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Nieuw-contactpersoon-knop.png)
Vul de gegevens in van de collega die je wil toevoegen. Alle velden met een * zijn verplicht. Er is een controle ingebouwd zodat mensen met dezelfde naam niet dubbel ingevoerd kunnen worden
![Nieuwe contactpersoon formulier](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Nieuw-contactpersoon-invulscherm.png)
Klik op "Toevoegen" om af te ronden en je collega toe te voegen.
Navigeer naar "Contacten" in het linker menu en selecteer de contactpersoon waarvoor u wijzigingen wil doen door op de naam van die persoon te klikken.
![](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Contactpersoon-selecteren.png)
Klik vervolgens op het potloodje in de rechter bovenhoek van het eerste kader, vlak naast de naam van de persoon.
![](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Gegevens-contactpersoon-wijzigen.png)
Klik op "Bijwerken" om de aanpassingen in de gegevens van de persoon op te slaan.
De gegevens van een contactpersoon kunnen enkel bewerkt worden door een Facility manager. Indien u Location Manager bent en toch gegevens wenst aan te passen, vraag dan raad aan uw collega Facility Manager of mail ons op (e-mail adres bluebridge)
Een Facility Manager (FM) kan een collega van functie wijzigen door te navigeren naar: Contacten - Eén contact kiezen - op bewerk potloodje klikken bij de naam van die persoon - kies een andere Functie in de dropdown - Klik op "Bijwerken".
![](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Schermafbeelding-2022-01-27-om-22.31.00-1.png)
![](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Schermafbeelding-2022-01-27-om-22.34.32-1.png)
![](https://planifix.be/wp-content/uploads/2022/01/Schermafbeelding-2022-01-27-om-22.38.33.png)
Er zijn drie mogelijke functies binnen Planifix:
- Faciliteit beheerder: Deze persoon kan nieuwe tickets, locaties en contacten aanmaken en al de voorgaanden plus facturen raadplegen.
- Locatie beheerder: Deze persoon kan nieuwe tickets aanmaken, locaties en contacten raadplegen, maar niet wijzigen.
- Administratie beheerder: Deze persoon kan enkel facturen, creditnota's en dergelijke zien.